Snabbt inlägg innan sängen kallar.

Idag blev jag hemma från jobbet, låg i huvudvärk hela natten och var ledsen. Tror jag grinade bort halva natten. Plus huvudvärken på det så kände jag att jag inte orkade gå till jobbet imorse. Men enda och sista dagen denna sommar jag är sjuk.
Så hela morgonen gick till att sova för att försöka bli piggare. Och det blev jag, framåt ett var jag helt okej igen. Ringde min chef och pratade med henne (hon hade ringt när jag sov). Förklarade läget för henne och sa sanningen helt enkelt, jag går på hormoner, hade jätteont i huvudet inatt som jag får ibland. Sa även att jag hade dåligt samvete för att jag var hemma då jag mådde bra nu. Hon förstod mig att jag var hemma och sa att det gjorde då ingenting. Hade henne som chef förra sommaren med, hade då inte en enda sjukdag. Så frågade hon om jag skulle jobba i helgen och självklart ska jag det.
Mådde ännu bättre när jag lagt på, hade inte lika dåligt samvete. Fattar inte varför man sätter jobbet framför sin hälsa ibland alltså. Så fort jag är sjuk/mår dåligt så är det inte att bli bättre jag tänker på i första hand utan det är vad de på jobbet säger och om de får någon vikarie. Helt sjukt, när ska man lära sig vara hemma med gott samvete?

I alla fall så mådde jag bättre och kände det var dags att duscha, men badkaret hade fått fläckar, så gjorde rent det först. Den duschen jag duschade idag var den skönaste någonsin tror jag. Jocke kom hem strax efter det, det tyckte jag om. Vi fick lov att åka och handla för hade ingenting hemma. Så gjorde det, tog även ut ett paket som väntade på mig. Hem och packade upp mit paket, var lite mattor, kuddöverdrag och gardiner, lagade sedan mat, pasta och skinksås. Jordgubbar till efterrätt. Gott :D. Lade mig sedan i soffan för huvudvärken kom tillbaka. Dock inte lika farligt. Hörde av mig till Jennifer och frågade om inte hon kunde klippa mig på kvällen istället och det kunde hon :P. Så nu är jag nyklippt och fin i håret, ska bara färga det imorrn :D. Kommer kort på fina sakerna och min frisyr imorrn eller någon annan dag :).

Nu kallar sängen, blev visst inte ett så kort inlägg i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback