Förbannad

Jag är rikigt förbannad nu, kom hem från stugan nyss. en dag för tidigt, blev tjafs. Mitt fel som vanligt, för säg något som inte är mitt fel?

Vi var i stugan och skulle elda för att få upp värmen ordentligt i stugan till natten. De klagade på att det var för kallt. Jocke, som är världens snällaste, jag har aldrig träffat någon som är så snäll som han. Han försöker alltid göra allt för alla. Han vill att alla ska vara nöjda. I alla fall så bad han att de inte skulle sitta i en ring runt elden, för då kom inte värmen ut i överallt och då skulle det inte bli varmt till natten. Jag håller fullkomligt med honom. Så skulle han gå ut och hämta ved (bara han och en till som hämtat ved hela tiden), och då ber han dom igen. Och ingen bryr sig. De bara kör över honom!!.

Det blir jag riktigt piss på, så när han gick ut så började jag ifrågasätta det, jag frågar varför de inte kan sätta sig runt bordet när han ber dom och jag säger ärligt att jag tycker de är taskiga som inte kan lyssna på honom.
Då är det en person som tar åt sig bara, och börjat tjafsa, vi hade tjafsat innan helgen och var väl inte världens bästa vänner just nu. Men det var riktat till alla som satt där och inte bara den personen. Men det fattade inte denne. Utan började bli skitsur och sa att jag enbart sa dennes namn. Då började jag ifrågasätta varför den ens var här.. Då blev det ännu mera tjafs och den personen bestämde sig för att åka hem.
Det enda var väl att de var fyra som kom tillsammans i bilen, så det var ju bara för alla de att packa ihop och åka hem. Då ville inte Jocke heller vara kvar, så vi for hem vi med.

Det gör mig förbannad, varför i helvete ska en person ta åt sig för när jag ifrågasatte alla?. Och jag gjorde det för jag tycker så jävla synd om Jocke, det är han de kör över. Han är så jävla snäll och vill vara alla till lags hela tiden och när han ber dem om EN sak så bryr de sig inte. Varför inte? Vad är det som är så jävla svårt att tänka en extra gång. Det var inte jag som bad som för att jag ville jävlas med en person. Den personen skiter jag fullständigt i och hade jag velat säga något till den så hade jag sagt det rakt till den personen istället!!

Hoppas de tänker på att det Jocke de sårar, han hade så jävla roligt med sina kompisar och trivdes verkligen med att åka skoter och sitta och snacka. Hoppas de fattar det. Han säger att det inte spelar någon roll, men jag ser på honom att han blir ledsen och besviken.

-Annelie-

Kommentarer
fia säger:

det är verkligen sant att han vill se alla andras leenden innan han själv vågar le. både en bra och dålig egenskap hos honom. för han låter folk köra över honom. hoppas allt löser sej <3

2011-02-06 | 06:43:42
Bloggadress: http://ilovemyshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback