39 graders feber :(

Igår när vi kom hem så mådde jag inte bra, men som jag är så ville jag bygga upp sängen. Så tvingade Jocke att bygga med mig :P. Vi började bygga, jag mådde sämre och sämre. Men fick ihop sängen. Vi hann börja med sänggaveln innan Kans och Cathrine kom och hämtade Jocke. De skulle och träna. Jocke förbjöd mig att följa, tur var väl det. När de åka så fortsatte jag bygga sänggaveln så långt jag kunde själv. Efter det la jag mig i soffan. Mådde verkligen skit. Började kolla på tv, men fick ont i huvudet av ljudet, så stängde av ljudet och läste texten bara. Fick ont i huvudet av det med. Så satte på ett svenskt program och kollade bara på bilderna. Mådde ännu sämre. Så stängde av teven, var för ljust i rummet. Men kunde inte förmå mig att gå upp ur soffan. Så slutade med att jag drog en filt över huvudet och blundade och försökte sova.
När Jocke kom hem så hjälpte han mig in i sängen, då tog vi tempen på mig, 39,1!. Inte undra på att jag mådde skit. Och inga värktabletter hemma heller. Men snäll man som man har så for Jocke iväg och handlade åt mig.
Vet inte hur många gånger jag vaknat inatt för jag svettats ena sekunden och frysit andra.
Vid åtta imorse var jag hungrig sådå gick jag till soffan och Jocke gjorde frukost till mig.
Nu går jag på halstabletter, huvudvärkstabletter, nässpray och hostmedicin. Det håller mig uppe. Jocke har byggt färdigt sänggaveln så nu har vi en fin säng. Det blev så bra.
Tänkte jag skulle försöka fixa iordning lite i alla fall. Blir inte piggare av att bara ligga i soffan och veta att det ser ut som hej kom och hjälp mig här hemma.
Har även ringt till jobbet som jag skulle jobbat på imorrn och sjukanmält mig, finns inte en chans att jag kan åka dit imorrn om jag mår såhär. Bättre vara hemma så jag blir ordentligt frisk.
Ska bara försöka få någon som tar hockeykillarna och lilla gruppen idag så jag slipper åka dit.

Grattis till din 2:a plats Fia :D.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback