12 timmars sömn

Har nu sovit i tolv timmar. Nu vet vi att det inte är en vanlig förkylning. Låg med 39 graders feber igår också. Så Jocke googlade på influensa, han läste någonstans att det var influensatider nu. Och eftersom jag jobbat i skola de senaste veckorna och känt mig hängig redan i förra veckan så kollade han upp det.
Dessa är symtomen för influensa:
  • Huvudvärk.
  • Svår torrhosta.
  • Feber omkring 38-40 grader.
  • Ömmande muskler och leder samt bröstsmärtor.
  • Dålig aptit.
  • Trötthet och svaghet.
  • Rinnande näsa och ont i halsen.
  • Frossa och frysningar.
  • Orolig mage, antingen kräkningar eller diarré.
Jag har alla utom dålig aptit och kräkningar eller diarré, men orolig mage har jag. Så nu har vi kommit fram till att det är influensa jag har. Jippie, inget jobb för mig denna vecka i alla fall.
Jocke ringde även sjukrådsupplysningen för att fråga vad han skulle göra med mig. Så slutade med att han bäddade ner mig med ett täcke och ett öppet fönster igår. Snacka om att det var kallt.

Men har sovit bra i alla fall, har sovit i tolv timmar, så det var väl bra. Nu har jag inte lika hög feber, men har svettats ur allt inatt. Jocke sa han hade vänt täcket många ggr för det var alldelesblött efter mig.
Idag kommer jag inte få göra något för Jocke då jag gjorde en massa igår när jag var pigg. Därför jag blir så dålig på kvällen säkert. Jocke har laddat hem ett x antal filmer så jag ska ha något att göra idag. :P. haha, jag är inte van att ligga stilla :D.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback