Hemmafru :)

Från och med nu är jag hemmafru, eftersom vi ska till Falun på onsdag så blir det inget mer schemalagt jobb för mig. Onsdag till fredag skulle jag ha jobbat sista dagarna på schemat. Men blev som sagt inget. Så hemmafru blir väl fint jobb? haha. Nej, men ska väl börja inom skolan och även jobba extra där jag vart under sommaren.
Idag gick jag upp vid sex och åt frukost, vaknade och var så hungrig. Gick och la mig igen vid sjutiden. Kände jag fortfarande var trött. Vaknade upp en timme senare och gick upp. Första timmarna satt jag nog bara i soffan och kikade innan jag cyklade och handlade lite jag behövde till bakningen. Väl hemma så fixade jag till mig lite innan jag tog bilen till jobbet och pratade med chefen en vända.
Vidare till China house och handlade lunch, friterad kyckling och sötsur sås :D. Så gott. Tog med det hem till mamma och åt där. Skulle låna pepparmyntsolja av henne till bakningen.
Emilie följde sen med mig hem och vi bakade syltgömmor och mintrutor. Eller ja, jag bakade det mesta, hon fick ha i lite :P. haha.
När jag skjutsat hem henne så for jag vidare till Anneli och hämtade hem Solo :). Så nu är min bebis hemma igen. Tror han blev glad för det, springer runt med sin leksak och är efter mig hela tiden.
Har även hängt tvätt och diskat. Men diskmaskinen är det något fel på, är fullt med vatten i botten. :(. Så hoppas mammas karl som är rörmokare kan komma och titta på det.
Är nöjd med mitt fika jag bakat idag, blev lite till frysen. Ska baka mera imorrn :). Måste göra nya bullar då mina andra blev brända en del av det. Resten glömde jag lägga i påsar så de stelna :P. Ska även göra mockarutor tror jag. Måste bara handla lite mera.

Nu ska jag ta mig något att äta och vika tvätt. Eller äter efteråt så jag känner att jag inte har några måsten kvar sen. Imorrn blir det att städa badrum, baka och göra mig själv levande igen :). '


Mintrutor

Syltgömmor

Sockerkaka jag bakade igår :).

Min fina man som kommer hem redan imorrn kväll då vi ska iväg på onsdag :)

Världens finaste

-Annelie-

Kommentarer
Emma säger:

Vad är det i minirutorna? Dom såg goda ut! ;) Eller ja allt du bakar är gott! :D

2011-08-08 | 21:40:20
Bloggadress: http://klemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback