Jockes kortvecka :D

Som vanligt de flesta måndagar så väckte Jocke mig tjugo över fem, han skulle ha skjuts till Var det nu heter igen. Så han kunde åka med sin arbetskamrat till Trysil. Var bara att gå upp då, när jag kom hem var klockan tjugo över sex och jag ville inte sova igen. Då sover jag bort hela dagen.
Åt lite frukost framför teven istället och bäddade sängen. Jennifer ringde vid sju, så for vi och tränade på gymmet. Och usch vad svettig jag blev. Kanske blir en till vända dit imorrn. Efteråt for jag hemåt, Peter kom och jag skulle hjälpa honom med hans cv. Så när det var klart ringde mamma och som den snälla dotter jag är (eller för jag hade tråkigt) så skjutsade jag syrran så hon fick handla, handlade även lite till mamma. När det var färdigt så var klockan halv tolv, tyckte det var onödigt att åka hemåt då. Mamma fick äran att bjuda mig på lunch då :D. Och tobbe och Viktor :P.
For ner på Mora och fördrev tiden en vända. Äntligen blev klockan två och jag for iväg till resursenheten för att skriva in mig och få mina användaruppgifter för att kunna lägga in när jag kan jobba.

Så kom jag hem för en stund sedan. Har satt på mig shorts nu när jag inte ska göra något spec. Är ju så varmt på vår övervåning, som en bastu. Har inga mer planer just nu, utom träningen vid sex. Så blir att vila lite.

Det bästa med den här veckan är att Jocke har kortvecka den här veckan eftersom det är påsk. Så han kommer hem redan imorrn kväll. Så efter min första inskolningskväll slutar kvart över nio åker jag och hämtar honom. Sen blir han hemma i hela 6 dagar. Så underbart :D.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback