Läkaren

Ska snart cykla till vårdcentralen, fick en tid kvart över två, så har ringt till praktiken och sagt att jag kommer efter det... Har nu på förmiddagen hunnit med att hämta tågbiljetter, handlat kattmat så Mikael kan ge katterna mat i helgen. Hann även med att träffa Jennifer en vända.

Jag längtar så mycket tills jag är färdig undersköterska, då är det bara att börja se när jag ska plugga igen. Ska plugga det som fattas för att bli sjuksköterska till våren. Sen har jag bara fyra års pluggande kvar tills jag är barnmorska. Fast ska nog inte söka dit på en gång. För ska jag nog jobba lite, sen bli sjuksköterska, det är ändå tre års pluggande. Då blir det nog studielån så jag slipper plugga på distans, då vill jag nog plugga varje dag. Sen måste man jobba ett år tror jag det var innan man kan plugga till barnmorska, men det är min dröm att bli barnmorska, så jag ska klara det :)

Nej, nu ska jag cykla iväg:)

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback