Julen närmar sig med storsmsteg

Helgen har vart bra på alla sätt, var på Harry Potter i fredags, var riktigt bra. Längtar tills tvåan kommer!
Igår var jag i Sandviken på brottartävävling, det gick bra för mina.
En 1:a, två 2:or, en 3:a och två 4:or. Så var nöjd med det.
Kom hem framåt sjutiden. Då hämtade Jocke mig och sen for vi till Jennifer och Busk och hälsade på en vända.
Men var ganska trött, så blev hem och tidig säng.

Idag gick jag upp vid åtta, var ganska pigg då, men vi gick till soffan och kikade klart på en film. Sen invigde jag badkaret som de var hit och satte in i fredags :). Var så mysigt. Frukost efter det och sen fick jag något ryck.
Så Jocke fick ta in julkartongerna och så satte jag igång att stryka gardiner och hänga upp det i köket,, satte upp en adventsstake och gjorde fint i köket. Där är det typ helt klart. I vardagsrummet kom det upp 2 adventsstjärnor, en filt och nå kuddar. Annars ska resten fixas i veckan. Imorrn ska det strykas gardiner som ska upp i datarummet och sovrummet. Tänkte ta kort och visa när allting är klart, så får ni se hur fint det är :).

Annars så var vi till Farmor och lämnade pepparkakor och lämnade tillbaka madrasser som vi lånat av henne förut. Hon bjöd oss på fika med. For hem efter det och lagade mat, hemmagjorde pannbiffar, potatis och gräddsås. Var riktigt gott.

Nu sitter vi framför teven, vet ni vad vi gör? Beter oss som 2 stycken 70-åringar. Vi sitter och spelar bingolotto. haha, fick något ryck när vi handlade. Så nu spelar vi:D.

Så skönt med lite julmys idag, blir ju så mysigt. Så nu när det är paus så ska jag passa på att byta om till pyjamas och krypa ner under en filt i soffan med en kopp varm oboy och pepparkakor :).

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback