Helgen som varit

Fredag: Gick vi upp vid halv åtta, klädde på oss och fixade det sista inför helgen. Vid nio åkte vi mot Bynn, släppte av Jocke vid hans farfar, åkte och hämtade en hjälm till Jocke och sedan till Rot där Björne och Dennis väntade. Jag och Jennifer gick till Jockes mormor, skulle lämna Solo och låna ett par skoterstövlar. När vi gjort det så kom Jocke till Rot med en skoter och kunten. Vi packade in den och så for vi mot Okbodarna. Vi åkte vid halv elva eller något sådant och det tog oss ca fem timmar att komma fram. Det var fastkörningar med kunten hela tiden, och med andra skotrar :P Vi fick lov att vända på en led som vi inte tog oss fram på. Snacka om att det är drygt att vända på tre skotrar och en kunt. Björne tog sig fram med sin skoter, så han åkte runt och kom tillbaka från andra hållet. När vi äntligen tagit oss till stugan så var det bara att sätta igång och elda, det var - 5 grader i stugan, vid tolv på natten var det 21 grader.

Lördag: Vaknade vid åtta, gick jag och Jennifer upp och började elda igen, var nu bara 8 grader i stugan. Varmt och skönt. hehe. Vi åt frukost och packade ihop allting. Städade och gjorde fint. packade in kunten så allting var klart. Sedan tog vi en skotertur, den började bra i alla fall, första åkern så lyckades alla skotrar köra fast. Först jag, medan jag väntar på hjälp så kör Jennifer fast med Björnes skoter, sedan Jocke och sist Dennis. Så var bara att börja ta loss en skoter och sedan nästa. Men var ett roligt skratt. Sedan tog vi oss iväg i alla fall. Åkte och kikade lite och så. Jag lyckades till och med hoppa lite med skotern :D Vi for hemåt vid ett, kom hem vid tre och började packa ur kunten och körde ner skotrarna till Jockes farfar. Var hemma vid halv sex, tur var att vi åkte hem för på kvällen fick jag sådan mensvärk så jag inte kunde stå raklång. Så var bara att gå och lägga mig.

Söndag: Sov dåligt hela natten, vid sju väckte jag Jocke, snäll som han är så åker han iväg och köper Ipren till mig. Han kommer tillbaka vid halv åtta, då lägger vi oss och sover igen. Vid nio vaknar jag och går upp. Börjar tvätta och dona. Vid tio kommer Jocke och Dennis upp. Björne dyker upp han med. Vi kollar färdigt på vasaloppet och äter frukost. Sedan sätter vi på en film, efter den åkte jag och älskling till Bynn och hämtade en bil. Hem och lagade spagetti och köttfärssås till Jocke, så han får med sig lite matlådor. Han åker vid halv sju. Jag åker hem till Jennifer, hämtar henne, vi åker till Orsa och lämnar in min timrapport. Sedan hämtar vi Björne, åkte ner på Mora, kollade lite på de sista vasaloppsåkarna. Hem till mig efter det och kollar en film. Skjutsar sedan hem dem, går ut med Solo, ringer Jocke och säger godnatt.

Måndag: Det är idag det, vaknade vid sju, började tvätta på en gång, så bara den är färdig så är tvättkorgen tom. Det är skönt. Idag ska jag ringa sponsorer till wasacupen, plugga och träna. Blir inte så mycket mera.

Igår började Jocke prata om att vi ska gifta oss. :) Vet inte när eller var, men det lät som det inte var alltför långt borta. Spännande, får se vad som händer.


Vi hade inte kommit långt när vi den här kom och skulle förbi,
den körde för nära kanten, sen åkte den bara längre och längre ner i diket.

Påväg hem på lördagen, var underbart väder båda dagarna. :)

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback