Hemma igen.

Ja, kom hem igår kväll vid halv tio. Mamma hämtade mig vid bussen och skjutsade hem mig. Det var skönt de, för var visst -28 grader ute. Usch, hoppas det blir varmare till helgen. Då har vi planerat in en skoterdag. Annars får vi väl vara hemma och se film eller något. När jag kommit hem igår så stupade jag i säng på en gång. Ringde Jocke och sa godnatt och sen sov jag till halv sex, då blev jag väckt av katten, och hon gav sig inte. Så vid nio gick jag upp och slängde ut dem två. Sedan la jag mig i soffan en stund. Har nyss packat upp och fixat. Så det ser snyggt ut. Ska snart ta tag i kattlådan och sedan gå och handla. Ska även hinna plugga lite idag och träna spinning och brottning. Jaja, Solo ska även komma hem idag eller imorrn, ska bara komma på hur. :D

En annan fundering jag har är skolan och jobb. Jag är less på att fundera på om jag får jobb den här veckan eller inte, jag vill kunna planera, vill kunna veta. Så mina tankar går just nu i stiduebidrag/lån. Om man ska fixa något sådant. Jocke sa att han jobbar ju bort aoch tjänar mer, så han tyckte jag skulle ta studiebidrag och sen koncentrera mig på skolan. Men då kommer jag leva på honom och det vill jag inte, visst, det gör jag till stor del nu också, men jag får ju i alla fall in lite lön. Mina tankar just nu går fram och tillbaka, tar jag studielån så löser det sig just nu för mig. Men sen ska det betalas tillbaka med. Så då får man betala av det i några år.. Och det vill man ju inte. Hur fan ska man göra för det ska bli bra, hoppa av skolan och bara jobba? Det vill jag ju inte.. Fuck this shit!

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback