090923 - Fy fan -

Igår var jag till skolan då, var trevligt, efter det gick jag, Anneli och Maria ner på Mora och tog en fika på kaffestugan. Det var gott de.
Efter det gick jag till arbetsförmedlingen och kollade upp det där med stämpling och de sa jag skulle ringa till a-kassan. Kommer hem och ringer, nej, de hade telefontid på förmiddagarna. Bara vänta då.
Fortsätter ringa för att se om det finns ngt jobb så jag kan jobba ngn mer dag denna månad.. Men nej, det fanns det så klart inte..
Jaja, lagar middag till mig och älskling, pasta med skinksås.
Sedan blir det träning, hem till mamma och hämta min räkning, hem till mig och dricka en kopp the för att sedan dumpa ner huvudet i kudden och sova.

Sov inget bra inatt, vaknade vid nio, gick upp och satte mig att ringa, ringde a-kassan, får reda på att jag inte får stämpla när jag studerar. Jippie, vad roligt.. Jag är ju för fan tillgänglig på arbetsmarknaden i alla fall.
Satte mig att ringa till Mora Kommun för att se om man kunde bli inskolad på ngt äldreboende i Mora, men nej, de tog inte in några nya vikarier just nu.

Jag vet inte vad jag ska göra snart, jag vill jobba och få ihop pengar, den här månaden har jag jobbat fyra dagar, det är för fan inga dagar alls.. Och så ska man inte få stämpla, nej men vart fan ska jag få pengarna ifrån då?
Kanske lika bra man lägger ner det här med skolan och försöker få jobb istället..

// A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback