091115 - Det kom, det försvann -

Ja, snön hann knappt landa innan den försvann tyvärr.
Jag vill ju ha vinter och snö.

Igår i alla fall så gick det ganska snabbt att fixa Jockes saker. Skönt att ha det gjort. Vi kom väl hem vid tre. Då var vi och handlade och sedan lagade vi mat. Vid sex åkte vi till Kans i Orsa, skulle hämta honom, fast först tog han och Jocke en öl. Sedan plockade vi upp min syster och skjutsade hem henne till mamma. Åkte hem till oss och då kom även Busk och Björne. Dom började dricka och så kollade vi på körslaget. Ola vann, inte bra. Ville att team Stefan skulle ha vunnit. Dom var bäst. Men men.
Vid tio började vi spela nhl 94, jag kastade dosan några gånger för jag inte vann.
Vid två skjutsade jag hem två stycken från parken, men inte förrän jag piercat Kans i örat och slängt in Mikael (han kom vid tolv) och Björne i skuffen. Kans satt fram och Jocke i baksätet. Busk hade åkte hem. For till parken, hämtade två till. Hem med dom första två, sen vidare till wasa, hämtade två nya. Försökte på vägen till Orsa att få Björne att ragga upp en tjej. Men gick inget vidare. :) Släppte av tre stycken i Orsa, sen skjutsade vi hem Mikael och Björne fick gå från mig och Jocke. Men så bor han typ 20 m ifrån. Vi kom isäng vid halv fyra.

Vaknade sent idag, typ vid halv elva, men var skönt. Jocke plockade undan allting från igår. Så slapp jag det. Jag duschade, sen kom folket tillbaka från igår och hälsade på. Var och åt lite mat. Sedan följde Björne med hem hit, så kollade vi på en film som jag inte komma ihåg vad den hette. Men var helt okej. Han åkte hem vid halv åtta. Då satte jag och älskling på en ny film att kika på, Johan Falk - Operation näktergalen. Men var inte så bra, dom andra var bättre. Sedan paradis hotel efter det, nu sitter jag här. Ska snart sova.

En annan sak som hände idag, var att ordföranden från styrelsen (som sitter i bostadsföreningen) kom förbi. Det satt ju en skylt på min balkong som åkte upp i somras, den fick inte sitta där. Så han bad mig ta ner den, jag bad om ursäkt och sen var det inget mer med det. Men vi kom in att prata på om att jag ska flytta igen, då sa han att han som äger den här lägenheten inte ens har ansökt om att få hyra ut den i andra hand, för det får man visst lov att göra. Jag blev nervös, men han förklarade att jag inte gjort något fel tack och lov. Så det där får dom lösa, jag och Jocke flyttar då den 1:a december. :)

- Annelie -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback