090601 - Ny månad. -

Börjar med fredagen då, jag slutade jobba vid halv elva, cyklade ner till st Mikaelsskolan och lämnade in min ansökan om skola i höst, sen cyklade jag hem, tog mina saker och gick till bussen. Träffade Jockes syster Emma där, hon skulle med samma buss. Och fy fan säger jag bara, var några stockholmare på bussen som satt i närheten och de fick för sig att ta av sig sina svettiga kängor och fy fan, det stank fotsvett i hela bussen alltså. Man tar fan inte av sig skorna i en buss sådär när det stinker om dem.
Kom till Bynn i alla fall, gick till Jockes farmor/farfar där Jocke var och tvättade bilen, men han var så seg så medan jag väntade på honom så gick jag och Emma till Östäng och köpte glass. Sedan när Jocke var färdig så åkte vi till Rot, tog det lugnt och sen blev det pizza på kvällen och lite brännboll med lite folk vi lyckades få ihop på kort varsel.
Efter det så sa Johan att han ville åka vattenskidor och jag kunde ju inte vara tyst, så jag sa att jag oxå ville. Då sa han att jag fick testa det just då om jag ville. Klart jag ville, så sagt och gjort, hem och byta om till badkläder och så åkte vi. Jag var den enda som testa, de andra tyckte det var för kallt i vattnet. xD Men jag testade fyra ggr innan jag insåg att jag skulle vara en isbit om jag inte la av. =) Men det var roligt, sen for jag och älsk hem till honom och kikade på en halv film och jag somnade så han fick dra mig in i sängen. =)

Vaknade vid tio lr ngt sådant på lördag, då gick vi ut och la oss i solen ett tag innan vi åt frukost och packade ihop. For sedan till Mora och fixade lite hemma, sedan ringde Mikael, då for vi till mamma och hämtade honom och Putte och vidare till Orsa för att städa ur 144:an och fixa ljudet. Så det gjorde vi. Sedan hem med dom två och jag och Jocke hem till oss. Duschade och åt lite mat innan det blev dags för cruising i Orsa. Och fy fan vad roligt det var. Plockade upp lite folk här och där och det var riktigt jävl roligt. Och mamma, till slut satt vi i bilen, visst skuffen, men det var i alla fall i. =P
Vi kom hem vid två tror jag och då däcka jag i sängen på en gång.

Väckarklockan ringde halv åtta på söndagen, jag vakna med världens huvudvärk, men var bara att ta panodil och en dusch. Sedan fick Jocke skjutsa mig till jobbet för jag våga inte köra bil riktigt då. Och det bästa med allt på jobbet var att min bror börjat där och då fick jag köra med honom. xD Halv fem var vi i alla fall färdiga för dagen, då åkte jag med Peter till Mora. Jag, Jocke, Mikael och Putte for då till pappa och hämtade ngn bil Mikael fått av ngn. Sedan blev det Mora igen och äta lite glass. =) Sedan for jag och älsk hem och kika tv och sen blev det sängen. =)

Idag åkte älsk och jobbade, jag var ledig. =) Men jag gick upp klockan åtta i alla fall. Började tvätta, diska, dammsuga, plocka iordning lite. Och massa mera. Vid halv tolv var jag färdig och for till mamma för att gå ut i skogen med valparna. Shit vad snabba de blivit. Sedan vid ett for jag och mötte Ampe för att hämta hem Solo. Då tog jag med Mysan som hon ska köpa på fredag. =) Då blev hon glad. Sedan for vi hem till mamma igen. Och sen fick jag, Mikael och Putte för oss att vi ska sänka 144:an och färga den svart idag och imorrn. Så då fick vi åka och handla lite till det. Köpte även en massa glass på affären så man har lite i frysen. =) Sedan till mamma igen. Sedan följde Mikael och Putte med hem till mig, där Jocke var och väntade. Så då åt vi lite och sen for de tre till Orsa och är kvar där ännu. De sänker 144:an idag och så fixar vi resten imorrn om vädret tillåter, det var ingen idé att jag följde med idag, finns inte så mkt för mig att göra. Men imorrn, då ska jag med och hjälpa till. Shit vad snygg den kommer vara alltså. =)

Just de, de finns bilder på bdb, orkar inte lägga upp här. =)
 
Nu så ska jag kika på tv och se om de kommer snart, så jag och älsklingen kan mysa lite. =)
//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback