091231 - Nyår -

Ja, sista dagen på 2009. När året började mådde jag skit, var deprimerad och ville knappt leva längre. Nu är det slutet på 2009 och jag mår bättre än någonsin, livet kan knappt bli bättre. Jag har min Jocke och honom ska jag leva mitt liv med. Jag har min mamma som hjälpte mig när jag mådde som sämst. Jag är lycklig rent ut sagt och det kan inte sägas bättre. :)

Jag gick i alla fall upp vid åtta idag, eller upp och upp, läste ut tredje delen av twilight, och böjade med den sista delen. De är ju sådana underbara böcker, man lever sig in i deras värld och önskar man var en del av den, jag vill läsa klart den på en gång, samtidigt som jag önskar att historien aldrig ska ta slut.
Jag gick upp ur sängen vid tio tror jag. Väckte Jocke och Björne :D. Varför sova bort en sådan här fin dag för? Fick upp dem ur sängen och åt lite frukost. Sedan ringde Jennifer, hon slutar inte jobba förrän vid halv ett, så vi bestämde att jag skulle handla så det inte blev stressigt sen. Så skrev en lista och tog Jocke och Björne med mig och handlade. Har nyss kommit hem från ICA, så nu sitter jag här.
Dagens planer är att se en film nu innan jag ska göra sallad och förbereda middagen. Det blir potatisgratäng med lövbit och bea/pepparsås. Och jordgubbar till efterrätt.
Efter det åker vi nog till Sälen och hälsar på Kans och dem, men bara en vända, för de ska på högfjällshotellet och det kostar 330 kr/person och det tycker jag är för dyrt för att se Rydell och Qvick. Så det får vara. Märks om vi åker hem till oss och firar tolvslaget efter det eller om vi hamnar någon annanstans, det blir nog bra vilket som.
Huvudsaken är att jag får säga adjö till det här året med Jocke och börja det nya med honom.

Igår var jag och handlade efter jobbet och har aldrig blivit så förbannad någon gång på bilarna. De kan ju inte köra bil, de ställer sig i vägen i rondellerna så de som ska rakt fram inte kommer förbi, och sen om det är kö och någon bil vill igenom kön så släpper dom inte förbi dem. Hade de släppt förbi dem som bara ska igenom kön så hade det gått fortare. Men det värsta är idioterna som ska köra om på insidan bara för att ta sig längre fram i kön, de kommer ju inte fram fortare i alla fall. Jaja, idioter finns det gott om. Jag kan ju räkna upp några :P
Idag var det i alla fall lugnt p vägen och det var skönt.

-Jag lever din dröm, jag vet-

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback