091229 - Julen - idag -

Jag har inte skrivit något under jul, för har haft fullt upp. Men kan berätta vad jag gjort från julafton tills idag.

Julafton firades hemma hos Jockes mormor och hans familj. Det var trevligt, god mat och så. Fick lite pengar av dem. Det gillas. Men saknade att vara hemma hos mamma med, för det är något speciellt med julen hos mamma, ed maten och allting hon bakar och så. :) Men får vara där nästa år. De 2 bästa julklapparna var då twilightböckerna jag fick av mamma och min nyårsklänning som älskling köpt åt mig. :)

Juldagen så vaknade vi upp och tog det lugnt på förmiddagen tills det var dags för mig att åka till jobbet. Jobbade från halv tre till halv tio. Efter jobbet åkte jag och plockade upp lite folk i Orsa, de skulle till ishallen i Mora, så körde dit dem. Sen åkte jag hem och lade mig i sängen, tänkte jag skulle sova innan jag skulle hämta dem vid två. Men blev inget sovandes, för började läsa första boken som jag fick av mamma. Så läste den tills det var dags att hämta dem. Så hämtade och skjutsade hem dem, var tillbaka i sängen vid kvart i tre, öppnade boken igen och läste till halv fyra på morgonen :D.

På annandagen så gick jag upp klockan sex, började ju jobba halv åtta, så sov typ två och en halv timme den natten. Men for till jobbet och där gick strömmen från tio till två, så vart inte alltför mycket gjort som man annars hade kunnat gjort. Efter jobbet åkte jag till Farmor, Jocke hade åkt dit med min bror. För då skulle vi fira jul igen med pappas sida av släkten. Så åt mat och delade julklappar. Sedan gick vi ut och åkte pulka. Så var hemma därifrån vid elva på kvällen.

Söndags åkte jag, Jocke, Jennifer och Björne till Borlänge och shoppade på mellandagsrean, fick med mig fina saker hem, men orkar inte visa dem på bloggen. Var en rolig dag i alla fall, när vi kom hem så kom vi på idén att sladda, så lärde jag och Jennifer oss att handbromssladda :D. Skitroligt. Hem och sängen efter det.

Idag gick jag inte upp förrän vid elva, skönt att sova. Åt frukost och sen började städningen, allting har ju bara förfallit sen julen, har ju gjort en massa annat hela tiden. Så var dags att få tillbaka det fina i lägenheten. Så nu är den topp trim igen. Björne åkte hem vid fem idag, så lagade jag potatis, köttbullar och sås till mig och älskling. Gott var det. Monika och Therese kom även förbi en vända och sa hej idag. Var roligt. Nu sitter jag här och ska upp till soffan med min bok, har börjat med den tredje boken nu, de är ju så bra. Älskar böckerna mycket mer än twilight filmerna.

Imorrn jobbar jag hela dagen, så medan jag jobbar så ska älskling ta ut granen, vill inte ha den inne något mer nu. Julen är slut och vill bara ha bort granen nu. Pyntet i fönstrena får vara kvar någon vecka till.

Så Gott Nytt år på er alla nu ( utom 2 som läser min blogg och kan fara åt skogen ) och ha ett trevligt nyår. :)

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback