En nyare Annelie är på väg fram :P

Var ett tag sen nu jag skrev. Har vart ganska nere i en depression. Men nu är jag tillbaka. En ny Annelie, ett nytt liv, en ny start. Vill du vara med? Acceptera då mina val och beslut. Gnäll inte över att jag kanske inte kommer på ditt födelsedagsfirande, att jag kanske inte ringer varje dag.. Låt mig få göra det jag vill för att komma upp ur skiten och börja om från början.

I alla fall så har ganska mkt hänt den senaste veckan. Vi börjar från början från förra veckan:

Tisdag: Då åkte jag till Sandviken och hälsa på Fia :). Kom dit vid halv ett, vad jätteroligt fram till kvällen då jag öppna din bilddagbokssida och såg alla kommentarer och hjärtan. Då gick mitt hjärta i två delar och det brast för mig. Jag låg och grät hela kvällen/natten.

Onsdag: Bra på morgonen/dagen, gick och kika i affärer och mådde bra. Det blev kväll och vad gör jag, jo öppnar internet och hoppas, bara hoppas att allt skulle vara borta, att allt var en dröm, men nej, det fanns kvar, alla kommenterar och hjärtan. Samma sak händer, jag gråter och gråter och hoppas och hoppas.

Torsdag: Packar och städar i lägenheten jag sovit i. Tar bussen till Fia och vi kikar på film och käkar godis, lr det godiset jag får i mig, för mat, det har jag inte ätit på hela veckan. Pappa kommer och hämtar mig och vi far hem. Väl hemma så får jag inte sova i min egen lägenhet utan är hos mamma. Fortfarande går jag ut på internet och hoppas.. Men samma som dagarna innan.. Gråten kommer och jag vill bara somna in.

Fredag: Vaknar av att Monika ringer och ger mig jobb hela helgen. Skönt tänkte jag, men nej, jag kunde inte sluta tänka på dej, du försvann inte ur mina tankar ,önskade bara att du skulle vara här i mina armar och säga att du älska mig. Men du har hittat en annan, en annan som skulle vara hos dig hela helgen. En annan som skulle komma och ta över mitt liv. Vad gör jag? Jo jag gråter ännu mera.

Lördag: Börja jobba sju till halv fem, kan jag slappna av? Nej, samma sak idag, samma känslor och tankar. Att jag vill inte vara med ngt mera, jag vill bara somna in. Jag sover hos mamma fortfarande, klarar inte av att vara ensam.

Söndag: Jobbar från sju till två. Mitt i allt kommer du med min post och låtsas som ingenting. Du får din present, du säger inte ens tack. Du säger bara att du ska åka för hon ligger i lägenheten och väntar. Lägenheten vi hade tillsammans, sängen vi köpte tillsammans. Hon kom och inkräkta på mitt liv. Jag bara gråter och gråter. Sedan kan jag inte låta bli att ringa för att höra din röst, för det är dej jag älskar. Men blir söndag kväll. Blir en jobbig kväll men jag åker i alla fall hem och sover.

Måndag: Detta är början på mitt nya liv. Var och fixade jättemkt idag och sen vid fyra gick jag ut och gick, träffade dej och insåg att du inte betyder ngt för mig längre, för kan du gå vidare som du gjort och svika mig så. Då ska du få det. Men räkna inte med att jag är kvar om du ångrar dej sen. Var och tränade senare på kvällen och sen hem och tog det lugnt. Prata i telefon med två coola människor :P. Sedan gick jag ut på internet och ursäkta mig, men nu är det bara skrattretande barnsligt på ngt sätt. Jag kan inte låta bli att skratta.

Tisdag: Jag vakna vid åtta, men gick upp först vid halv tio, var inte så pigg, sov dåligt inatt. Men i alla fall så hamnar jag vid datorn, och börjar tjafsa med dej. Men fine by me, jag behöver inte ha dej i mitt liv längre, ingen ska få ner mig i skiten igen. Nu ska jag ta mig upp och det har jag gjort nu. Jag ska börja om från början och göra det jag vill. Var i alla fall till komvux i Orsa och lämna in min ansökan om att plugga till undersköterska, för de måste godkänna det i Orsa, så det hoppas jag att de gör.. Efter det for jag till mamma och snacka lite i telefon och efter det satte jag mig i soffan och där hamna jag att titta på en film.

Freedom writers hette den. Var en sann berättelse om en lärarinna som kom till en skola där allt handla om att hålla eleverna i skolan en dag, men de sket i att lära dem ngt och allt för ungdomarna handla om gäng, droger och hålla varandra om ryggen. Men hon kommer dit och förändrar saker och ting. Jag började gråta när jag såg den. Var så himla bra. Sen fick jag veta att de skrivit en bok om sina liv, så den beställde jag hem på en gång. Var på engelska, men spelar ingen roll.Vill läsa den i alla fall.. Beställde oxå hem Anne Franks dagbok. Har velat läsa den ett tag nu. Och nu ska jag se om filmen finns att beställa hem :) Bara måste ha den. 

//A 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback