Målare?

Jag funderar jättemycket på min utbildning.. Jag vet inte om jag vill jobba som undersköterska, jag vill inte jobba kvällar och helger. Jag vill jobba mån-fre.
Så pratade med Emma på brottningen, hon är målare. Hon fick gå som lärling i 4 år och få betalt för det. Jag ska faktiskt kolla upp det, hon sa att man får testa 3 månader och se om man tycker om det eller inte. Sen får man fortsätta. Hon gjorde det via arbetsförmedlingen, men först var hon ner och pratade med en som jobbade med sådant för att fråga hur hon skulle göra.
Så jag ska nog byta karriär helt och hållet.
Jag är 22, jag vill inte plugga i 5 år till. Då går jag hellre som lärling i 4 år och får betalt för det.. Ska nog kika på det snart.

-Annelie-

Kommentarer
fia säger:

fan va nice :)

jag sökte ju bygg i tredje hand på gymnasiet för jag hade funderingar på att bli målare :)

2010-11-16 | 12:19:54
Bloggadress: http://ilovemyshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback