091019 - Ny vecka -

Måndag idag, såg framemot en sön sovmorgon igår. Men då ringde det igår kväll så ska jobba idag och imorrn i alla fall. Men är korta dagar, mellan 08.00-12.50. Så inte så långa dagar i alla fall.
Gick upp halv sex idag, snabbt in i duschen, sen kläder på och så satte jag mig i bilen och åkte till mamma. Lämnade Solo och hämtade Viktor. Han skulle med ett tåg till Örebro, så skjutsade honom till tåget. Sedan hem och väckte älskling som låg och sov så gott i sängen. Jag åt frukost och Jocke for till jobbet. Nu ska jag snart fixa så man ser lite levande ut och sedan till jobbet. Funderar på om jag ska träna efter jobbet idag. Är skönt att veta att man tränar två gånger per dag nu. Ska fortsätta med det. Minst en gång per dag, max tre gånger per dag har jag sagt till mig själv. Utom söndagar, då är det vila som gäller.
Längtar tills min vinterjacka kommer också, beställde en från HM, har sett den i affären, men inte haft pengar att köpa den, så hitta jag den på hemsidan i en annan färg, så då beställde jag hem den. Hoppas den kommer snart.

En sak som jag stör mig på i dagens läge är fan det svenska rättsamhället, jag ska nog fan inte bli polis som jag tänkt mig. För fick hem papper om mina polisanmälningar, det har blivit nerlagt, ganska skönt för då slipper jag tänka på det och kan gå vidare med älskling. Men i alla fall, idag ska man då fan få bli hotad, trakasserad hur fan som helst på internet utan att det händer något. Vad fan skulle ha hänt då? Skulle jag ha blivit nerslagen som den personen sa innan det händer något? Helt sjukt, det borde fan inte spela någon roll om det är via mun, internet, sms eller hur fan man blir hotad, det borde fan ha gjorts något i alla fall. Inte att man får ett papper i brevlådan ett år efter allt där det står att brott inte kan styrkas, trots att man lämnat in allt utom mordhotet svart på vitt! Jaja, whatever. Dags att gå vidare. Fick bara lov att skriva av mig det.

// A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback